Gipuzkoa eta Nafarroko mugan kokatzen den urtoko zubiari
hainbat berrikuntza egin zaizkio. Lehenbizi zubia egurrezkoa zen, baina
uholdeak zirela tarte urtero konpondu beharra izaten zen. Honen mantenua oso
garestia zenez, harrizko zubia eraikitzea erabaki zuten, erdi-puntuko arku
bikoitzeko manposteriarekin.
Zubia zabaldu aurretiko itxura |
1735/12/04ean Bideraunen elkartu ziren Berastegi eta
Elduaingo juridikzio komunak. Berastegitik Domingo Garaicoechea alkatea, Pedro
De Iparraguirre,Antonio De Zabaleta eta Andres De Lizarza. Elduaindik Diego De
Muñagorri alkatea,Manuel De Esoin, Juan De Soroa, Lazaro Marichalar eta Joseph
De Ibarrola. Hauek denak elkarturik urtoko errege-bidea pasatzen zen egurrezko
zubia eraitsi eta harrizko zubi berria eraikitze asmoz. Leitzako udaletxean 1735/12/08an
Andres De Lasarte, Antonio Errandonea, Bautista Zavaleta, Miguel De Zavaleta,
Miguel De Villabona, Bautista Oronoz eta beste 27 lekuko elkartzen dira gai
berdinagatik.
Hiru hiribilduko juridikzio komuneko Franquia belazean
elkartu ziren 1736/12/22an, bertan hiru hiribilduko ordezkariak elkartu ziren
zubi berriaren oinarriak eta eraikuntzaren hitzarmenak adosteko.
1736/11/19an urtoko egurrezko zubian bildu
ziren:
Berastegitik; Juaquin De Lizarza, Miguel De Yrixarri,Agustin
De Garciarena eta Julian lavaien herriko ordezkariak.
Leitzatik; Miguel De Eguzquiza alkateordea eta Martinez De
Alduncin.
Elduaindik; Julian De Soroa, Julian De Salvarredi eta Joseph
De Etxeverria herriko ordezkariak.
Hauek urtoko eraikuntzaren hitzarmenaz hitzegiteko bildu
ziren.Billabonako Pedro De Orcarazaguirre harginari eman zioten berrikuntza
egiteko lana edo ardura, 549 zilarrezko ezkutuen truke eta jarraian hasi zen
lanean. Erabateko kostua 1203 zilarrezko ezkutu eta 15 kobrezko erreal izan
ziren( hargin lana, harri, igeltsu, hare, egur etabar).
Argazki honetan nabarmentzen da erantsitako zatia |
1737/11/27 epean Pedro De Orcarazaguirrek zubi berria
amaitzen du hiru hiribilduentzat.
1933. urtean egiten
da azken berritze lana, 2,8 metroko zabaleratik 6metrotara eramanez, bere
estutasunak autoak gurutzatzeko edo
zeharkatzeko sortzen zituen arazoak konponduz.
Honek, 16.810 pezetako diru gastua sortu zuen eta gipuzkoako
eta nafarroko diputazioak erdi bana
ordaindu zuten berritze lana.
Oso interesgarria. Gainontzeko guztia irakurtzen jarraituko dut :-)
ErantzunEzabatu